Contact en
documentatie

Heeft u vragen over Volvo Private Lease?
Lees dan onze veelgestelde vragen of neem contact op met onze klantenservice.
Onze voorwaarden, verzekeringskaarten, handleidingen en voorwaarden kunt u hier downloaden.

Neem contact op via de volgende kanalen:

info@volvocarlease.nl
sales@volvocarlease.nl

Telefoon algemeen

020 - 658 7300

Telefoon verkoop

020 - 658 7310

Telefoon drivercare

020-6587320

Handleidingen

Wettelijkeaansprakelijkheid (WA)
Verkeersrechtbijstandverzekering
Ongevallen- en
inzittendeverzekering (OI)
Schadeverzekering
voor inzittenden (SVI)

Veelgestelde vragen

Is Volvo Private Lease aangesloten bij Stichting Keurmerk Private Lease?

Ja, onze Private Leasecontracten voldoen aan alle eisen en normen zoals opgesteld door StichtingKeurmerk Private Lease.

Kan het maandbedrag tijdens de looptijd wijzigen?

Het maandbedrag zal niet veranderen, tenzij er fiscale wijzigingen optreden (bijvoorbeeld een wijziging van de houderschapsbelasting, btw, de assurantiebelasting of de invoering van een nieuwe belasting). Dit geldt overigens ook als je een auto koopt. Wel kan het gebeuren dat je meer of minder kilometers rijdt dan je van tevoren had verwacht.Dit kan dan aanleiding geven het jaarkilometrage in de overeenkomst te wijzigen. In onze algemene voorwaarden vind je alles tot in detail terug.

Zijn alle kosten voor onderhoud en reparatie inbegrepen in het maandtarief?

Al het reguliere onderhoud volgens onderhoudsschema en reparaties die je niet had kunnen voorzien of voorkomen, zijn inbegrepen. Je moet wel altijd toestemming hebben van Volvo Private Lease voor het uitvoeren van onderhoud en reparaties.Het tussentijds vervangen of aanvullen van olie, ruitenwisservloeistof en ruitenwissers kan in bepaalde gevallen niet inbegrepen zijn. Neem in deze gevallen contact op met je eigen Volvo-dealer.

Er is schade aan mijn auto ontstaan. Wat nu?

Je kan de schade melden door Volvo Private Lease binnen 48 uur een volledig ingevuldEuropees Schadeformulier te sturen. Schadeherstel vindt altijd plaats via je eigen Volvo-dealer of indien gewenst bij een door Volvo Private Lease aan te wijzen leverancier. 

Is er dringend hulp nodig bij bijvoorbeeld schade of pech, dan kan je Volvo PrivateLease 24 uur per dag, 7 dagen per week, bereiken via ons alarmnummer. Het alarmnummer en meer informatie vind je in de berijdershandleiding.

Ik rijd meer/ minder dan afgesproken, en nu?

Het kan natuurlijk voorkomen dat je meer of minder kilometers rijdt dan dat je in jouwPrivate Lease contract hebt laten opnemen. Volvo Private Lease vindt het belangrijk dat je niet onnodig met onverwachte kosten wordt geconfronteerd. Om deze reden benaderen wij je eenmaal per jaar met het verzoek jouw kilometerstand door te geven. Wanneer je meer kilometers hebt gereden dan in het contract is opgenomen, dan worden deze jaarlijks met jou afgerekend tegen de prijs welke op jouw contract staat vermeld. Minder kilometers worden eenmalig aan het eind van het contract afgerekend tegen de prijs welke op jou contractstaat vermeld. Wanneer je situatie wijzigt door bijvoorbeeld verhuizing of het wijzigen van werklocatie en je voorziet hierdoor een structurele wijziging in het aantal kilometers, dan kun je contact opnemen met Volvo Private Lease. In overleg zullen wij je voorzien van een aangepast voorstel om onnodige kosten achteraf te voorkomen

Alle veelgestelde vragen